Kies hoe u onze website wilt gebruiken:

Cookies helpen uw website-ervaring te verbeteren en veilige services te bieden. Sommige cookies zijn essentieel voor beveiliging en inlogfunctionaliteiten, andere zorgen voor eenvoudiger gebruik en goede ondersteuning. U kunt uw beslissing op ieder gewenst moment herzien.

E-Tuk

Nederlands
Vaste rente
Duurzaamheid
Innovatie

Elektrische TukTuk’s voor recreatie, last mile deliveries en openbaar vervoer #JoinTheRide


Marketing content

Waarom investeren in E-Tuk?

Groei en innovatie
E-Tuk is een Nederlands bedrijf met eigen fabrieken in Thailand en Portugal. Sinds 2009 ontwikkelt en produceert E-Tuk elektrische tuktuk’s op basis van een uniek, modulair voertuigplatform dat niet alleen eenvoudig transport mogelijk maakt, maar ook assemblage op de eindbestemming en daarmee sociale impact ondersteunt. Tevens heeft E-Tuk een eigen flexibel accusysteem ontwikkelt, dat wordt gemonitord door een online gestuurd dataverzamelingssysteem.

Stabiele inkomstenstromen
Het gehele jaar door worden stabiele inkomsten gegenereerd uit de productie en verkoop, aangevuld met servicekosten, royalty's en diepere betrokkenheid bij de waardeketen door directe verkoop en het delen van inkomsten. E-Tuk bedient afnemers in verschillende marktsegmenten zoals vrijetijdsbesteding, last-mile delivery en openbaar vervoer in Europa, de VS en Azië.

Uitstekende verkoopresultaten en groei
E-Tuk heeft de afgelopen drie jaar een groei van 150% in de verkoop gezien, met momenteel meer dan 1.500 operationele voertuigen. Het bedrijf heeft ook een verkoopportefeuille van meer dan €7 miljoen voor 2024, wat het positioneert voor aanzienlijke opschaling.

Duurzaamheid en sociale impact
Door een traditionele tuktuk, autorickshaw, trike of ander voertuig te vervangen door een e-Tuk, kan jaarlijks 3,5 ton CO₂ worden bespaard. Dit staat gelijk aan het effect van het planten van 130 bomen per voertuig. Met al meer dan 1.500 voertuigen op de weg, die gemiddeld 96.000 km per dag rijden, levert E-Tuk een serieuze bijdrage aan CO₂-reductie.

Goed financieel rendement en onderpand
Sterke zekerheden van het moederbedrijf en alle dochterondernemingen en een garantie van de huidige aandeelhouders van 50% van het totale opgehaalde crowdfinancieringsbedrag.

Bart Hegeman & Jeroen Bulk, CEOs

“De E-Tuk Group heeft voorop gelopen bij het leveren van innovatieve 3-wielers en lichte elektrische voertuigen aan de Europese vrijetijdsmarkt. Onze recente uitbreiding naar de Verenigde Staten is een belangrijke mijlpaal in onze groei. We zijn nu klaar om een revolutie teweeg te brengen in de vrachtvervoersmarkt met de lancering van een nieuw voertuig in Europa en kansen te grijpen in de Aziatische openbaarvervoersector met onze bewezen elektrische voertuigen. Uw investering zal ons helpen het nodige werkkapitaal te verschaffen om deze fantastische ontwikkelingen te kunnen realiseren.

Help ons de toekomst van duurzame stedelijke mobiliteit te versnellen en maak deel uit van onze reis om een schonere, groenere wereld te creëren.” 

Bart Hegeman & Jeroen Bulk, Directeuren, E-Tuk Group

Beschrijving Investering

Resterende dagen:
10
Einddatum:
25-9-2024
Type:
Obligatie
Achtergesteld:
nee
Al geinvesteerd:
€ 554.000,00
Prijs per obligatie:
€ 250,00
Minimale aankoop:
1 Eenheid
Emissie:
€ 3.500.000
In 14.000 eenheden
Rente:
Per kwartaal
Terugbetaling:
Per kwartaal
na 12 maanden
Bemiddelaar:
Oneplanetcrowd International B.V
Licentie:
ECSPR

Overzicht

Bedrijfsprofiel

De samenleving staat voor de constante uitdaging om een evenwicht te vinden tussen groei en zelfbehoud. De wereldeconomie brengt voordelen met zich mee, maar ook negatieve gevolgen zoals CO₂-uitstoot, geluidsoverlast en luchtvervuiling, en uitbuiting van onderontwikkelde gebieden. E-Tuk pakt deze problemen aan door stille, emissievrije eTuks te leveren die de levenskwaliteit verbeteren, vooral met potentieel in gebieden die in ontwikkeling zijn.

E-Tuk, gestart in 2009 als een universiteitsproject en legaal opgericht in 2019, is een leider in duurzame stedelijke mobiliteit met innovatieve elektrische voertuigen. Het bedrijf heeft honderden 3-wielers en lichte elektrische voertuigen geleverd in heel Europa. E-Tuk ontwikkelt al meer dan 15 jaar emissievrije voertuigen voor "groene steden", die de stedelijke gebieden schoner en aangenamer maken..

Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland, met een toeleveringsketen in Thailand en een fabriek in Portugal, en E-Tuk heeft ongeveer 50 mensen in dienst. Het distributienetwerk strekt zich uit over de VS, Europa en Azië, met verschillende belangrijke (exclusieve en niet-exclusieve) distributeurs en directe verkoop in andere Europese landen.

De voertuigen van E-Tuks zijn modulair opgebouwd met zelfgebouwde kerncomponenten zoals de Smartbox, het brein van het voertuig inclusief controller, en het zelf ontwikkelde voertuig-, bestuurders- en controlesysteem VIS (Vehicle Information System), dat zorgt voor rijeigenschappen, autonomie en een onderscheidende uitstraling.

E-Tuk zet zich in voor duurzaamheid en sociale impact, creëert banen en verbetert levens in Azië. Gebaseerd op de modulaire opbouw van het voertuig, kunnen onderdelen van het voertuig worden ingekocht en geassembleerd op de eindbestemming. E-Tuk's visie op efficiënte, schone en toegankelijke stedelijke mobiliteit wordt gedreven door duurzaamheid, innovatie en sociale verantwoordelijkheid.

Bedrijfsinformatie

Bedrijfsnaam: E-Tuk Holding B.V.
Managing Director: Vincentius Gerardus Josephus Maria van Campen
Bedrijfsnummer: KvK No. 75843056
Jaar van oprichting: 2019
Adres: Floridadreef 108
3565AM Utrecht
The Netherlands
Industrie: Vrije tijd en transport
Aantal werknemers: 50
Locaties: Nederland, Thailand, Portugal
Website: smar-tuk.com | www.etukfactory.com
Sociale Media:

      

Producten en diensten

De producten van E-Tuk hebben als doel de wereld te verbeteren met elke rit. De E-Tuks zijn onderverdeeld in drie hoofdcategorieën: vrijetijdsvoertuigen (fun en food), last mile delivery voertuigen en voertuigen voor openbaar vervoer. Wat hen bindt is hun gemeenschappelijke productieplatform, de toewijding om 100% elektrisch te zijn, volledig aanpasbaar en 0% uitstoot te produceren.

Het klassieke model eTuk is er in verschillende types om aan verschillende behoeften te voldoen:

  • De Limo GT: ontworpen voor het vervoer van toeristen en biedt een unieke en plezierige reiservaring.
  • De Vendo GT: ideaal voor de verkoop van producten op (food en non-food) markten, beurzen en festivals, als mobiel en aantrekkelijk verkoopplatform.
  • De Picko: een open pick-up voertuig voor veelzijdig gebruik, perfect voor diverse taken.
  • De Cargo GT: wordt gebruikt voor het vervoer van goederen en zorgt voor een efficiënte en milieuvriendelijke levering.

Deze eTuks zijn zeer populair in verschillende sectoren en worden vaak gebruikt door kleine en middelgrote ondernemingen.

The Vendo GT

Last mile delivery

Voertuigen voor bezorging tot op de laatste kilometers

Als antwoord op de groeiende vraag naar last-mile bezorgoplossingen is de SmarTuk Cargo scooter ontwikkeld als de modernste lichte elektrische driewielige oplossing die momenteel in Europa verkrijgbaar is. De scooter voldoet aan de verkeersveiligheidseisen waardoor scooterbezitters (16 jaar en ouder) hem kunnen besturen, waardoor hij toegankelijk, praktisch en kostenefficiënt is met een hoge bezorgfrequentie voor bezorgingen in de stad.

Deze voertuigen worden gebruikt door nationale postdiensten en bedrijven met hoge bezorgfrequenties.

Voertuigen voor openbaar vervoer

Dit klassieke model is onlangs aangepast tot een oplossing voor openbaar vervoer voor de Aziatische markt. Ter ondersteuning van de wereldwijde transitie heeft Etuk het klassieke platform aangepast tot een openbaar vervoermiddel ter vervanging van tuk tuk met verbrandingsmotor, e-trikes, autoriksja's in grote aantallen.

Public Transportation

Business model

eTuk driving down a road

eTuks on the street

Het hele jaar door inkomsten dankzij wereldwijde marktdiversificatie
E-Tuk Holding B.V. genereert haar primaire inkomsten uit de productie en verkoop van eTuks. Deze inkomstenstroom blijft het hele jaar door stabiel door het handhaven van een wereldwijde aanwezigheid om seizoensinvloeden te verminderen en door te diversifiëren in verschillende markten, zoals vrije tijd, last mile delivery en openbaar vervoer. Deze diversificatie zorgt ook voor flexibiliteit in het aanpassen van voertuigen aan de behoeften van de klant en het optimaliseren van toeleveringsketens en productielocaties.

Inkomsten verhogen met diensten en licenties
Extra inkomstenbronnen komen uit diensten die worden geleverd aan voertuigeigenaren en royalty's voor die landen waar voertuigen worden verkocht onder licentie van E-Tuk. Om de inkomstenstromen nog verder te verbeteren, gaat E-Tuk dieper in de waardeketen zitten, hetzij door dichter bij de eindgebruiker te verkopen (als het gaat om het klassieke model) of door directe verkoop.

Smartbox: Zorgen voor ononderbroken werking en gegevens in eigen beheer
Een opvallende functie is de Smartbox, die wordt gewaardeerd voor het garanderen van een ononderbroken werking van het voertuig en het leveren van realtime rijgegevens en de prestaties van de bestuurder in het algemeen. Geheel afgesloten systemen.

Duurzame uitbreiding door voertuigaanpassing en kostenbeheer
Dit veelzijdige bedrijfsmodel zorgt voor duurzame groei, voldoet aan uiteenlopende eisen van klanten en behoudt tegelijkertijd een sterke aanwezigheid op de markt. De strategische benadering van voertuigaanpassing, supply chain management en productielokalisatie helpt de kosten laag te houden.

Markt

3-Wheeler

E-Tuk: Toonaangevend in de nichemarkt voor 3-wielers met hoogwaardig ontwerp en geavanceerde technologie
De markt voor elektrische voertuigen is uitzonderlijk groot en groeit snel. Sommige producenten van elektrische voertuigen op 2 en 4 wielen halen echter niet de verwachte volumes en worden bloot gesteld aan uitdagingen zoals Chinese dumping. Deze markten worden ook beïnvloed door factoren zoals wetgeving (helmen, invoertarieven, subsidies) en onder- en overcapaciteit.

E-Tuk is voornamelijk actief op de markt voor 3-wielers, een nichesegment in de westerse markt. Er zijn niet veel spelers in deze markt die de perfecte combinatie kunnen leveren van esthetiek, slimme accutechnologie, comfort, rijeigenschappen, autonomie van de accu en de mogelijkheid om zowel mensen als vracht te vervoeren, terwijl ze ook een duurzame verkoopprijs voor specifieke regio's kunnen bieden. E-Tuk voldoet effectief aan deze eisen en onderscheidt zich in de markt.

De wereldwijde markt voor elektrisch aangedreven last-mile bezorgvoertuigen bedroeg in 2023 156 miljard dollar en zal naar verwachting jaarlijks met 10% groeien. In Azië-Pacific is dit zelfs nog hoger met 13%.

Voor openbaar vervoer dat de laatste kilometers aflegt, laten bekende cijfers een enorme behoefte zien om tuk tuks die op fossiele brandstoffen rijden te vervangen. Alleen al op drie van de door ons geïdentificeerde markten (India, Sri Lanka en Filippijnen) is het marktpotentieel al ongeveer 12,5 miljoen driewielers.

Impact

De Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's of 'Global Goals') maken deel uit van de VN 2030 Agenda voor Duurzame Ontwikkeling en vormen het internationale kader voor duurzame ontwikkeling tot 2030. Deze SDG's zijn bedoeld om een einde te maken aan armoede, ongelijkheid en klimaatverandering. E-Tuk Holding B.V. zet zich in om een significante positieve impact te hebben op zowel sociaal als milieugebied, in het bijzonder op SDG 8 en SDG 13.

SDG13

Met de introductie van eTuks wil E-Tuk de CO₂-uitstoot aanzienlijk verminderen en geluidsoverlast en luchtvervuiling tegengaan. Het bedrijf verwacht in vijf jaar 18.000 voertuigen te leveren, die naar verwachting jaarlijks 63.000 ton CO₂ zullen besparen. Elektrische voertuigen produceren aanzienlijk minder geluid in vergelijking met traditionele verbrandingsmotoren en stoten geen vervuilende stoffen uit, waardoor de levenskwaliteit in stedelijke omgevingen verbetert. De inzet van E-Tuk Holding B.V. voor schone, stille transportoplossingen ondersteunt gezondere, meer leefbare steden.

SDG8

E-Tuk wil eerlijke werkgelegenheid bieden in onderontwikkelde landen in Zuidoost-Azië. Tijdens de looptijd van de lening van 5 jaar verwacht het bedrijf ongeveer 250 banen te creëren in de Filippijnen, Cambodja, Nepal, Sri Lanka en India. Dit initiatief is erop gericht om de levenskwaliteit van mensen in deze regio's te verbeteren en zo bij te dragen aan economische groei en ontwikkeling. De directe betrokkenheid bij het assemblagestation zorgt voor eerlijke en veilige werkomstandigheden. 43% van de toeleveringsketen wordt ingekocht in Thailand, 20% in China, de overige 37% kan lokaal worden ingekocht, afhankelijk van de eindbestemming waar er een lokale aanwezigheid is, en de overgrote meerderheid bij leveranciers met een streng, op IATF 16949 gebaseerd systeem voor verantwoord toeleveringsbeheer (de wereldwijde norm voor technische specificaties en kwaliteitsbeheer in de auto-industrie.

Management

  

Bart Hegeman, CEO

Bart Hegeman

Directeur van eTuk Factory

Bart Hegeman heeft een sterke achtergrond in transitie en ondernemerschap bij start-ups, scale-ups en internationale marktleiders zoals IKEA (meubilair) en Dorel (autoveiligheid). Hij heeft expertise opgedaan in business development en marktexpansies door het opzetten van kantoren en distributiekanalen in Azië. Bij Dorel Juvenile beheerde hij in de functie van Vice President Procurement and Sourcing complexe wereldwijde toeleveringsketens en inkoop, stroomlijnde hij activiteiten en stelde hij kwaliteitsmaterialen veilig. Zijn gecombineerde vaardigheden op het gebied van innovatie, kostengestuurde ontwikkeling, strategische partnerschappen en operationele efficiëntie zijn de sleutel tot het succes van E-Tuks in de elektrische auto-industrie.

  

Jeroen Bulk, CEO

Jeroen Bulk

Directeur van eTuk Factory

Jeroen Bulk gebruikt zijn uitgebreide ervaring in financieel leiderschap om het succes van het bedrijf te stimuleren. Als CFO bij Ioniqa Technologies blonk hij uit in financiële planning, risicobeheer en kapitaalallocatie en zorgde hij voor groei en stabiliteit. Zijn rol als bestuurslid bij Another Kind of Blue verschafte hem strategisch overzicht en bestuurlijke expertise. Bij John Nurminen Prima Group B.V. beheerde hij zowel de financiële als de operationele aspecten, waarbij hij een holistisch begrip kreeg van de wisselwerking daartussen. Jeroen's strategische visie en financieel inzicht zijn cruciaal voor het succes van eTuk Factory.

Verdeling van de bedrijfsaandelen

Distribution of company shares

De aandeelhouders zijn niet betrokken bij de dagelijkse activiteiten van het bedrijf, maar hebben gezamenlijk tot nu toe ongeveer €10 miljoen aan financiering verstrekt.

Het US 1 Family Office fungeert als distributeur van e-Tuk in de VS, waardoor de aanwezigheid op de markt en het operationele bereik worden vergroot. De andere twee family offices investeren in bedrijven die bijdragen aan een betere wereld. Hoewel deze personen om privacyredenen liever anoniem blijven, sluit hun toewijding aan positieve impact en duurzaam investeren nauw aan bij de waarden en groeivisie van E-Tuk.

Deze sterke en diverse aandeelhoudersbasis biedt stabiliteit en vertrouwen in het voortdurende en toekomstige succes van E-Tuk.

Bedrijfsstructuur

Company structure

E-Tuk Factory B.V. is de verkopende entiteit op de Europese markt, gebaseerd op geassembleerde voertuigen geleverd door ETF Portugal LDA. De twee Thaise rechtspersonen leveren aan de Amerikaanse en Aziatische markt. E-Tuk Technology B.V. en E-Tuk Holding B.V. leveren groepsondersteuning op het gebied van marketing, IT, wereldwijde verkoop, certificering, productontwikkeling en management. Lomax-e B.V. is opgericht voor de elektrische versie van de Lomax classics sportwagen.

Waar wordt de financiering voor gebruikt?

Icon 1

Minimaal scenario

(Minimale financiering van €2.000.000 verzameld in de financieringsronde)

  • €937.000 dient om de bestaande lening bij de Rabobank volledig af te lossen, zodat het gedeponeerde onderpand vrijkomt en met eerste prioriteit volledig beschikbaar is als onderpand voor de crowd van Invesdor. De hefboomwerking van de financiering versterken door de bestaande leningen te consolideren in één lening via Invesdor met garanties en verpande activa als zekerheid.
  • €500.000 batterijproductielocatie in belastingvrije zone in Bangkok
  • €500.000 voor massaproductie van chassis Public Transporter voor verzending naar regio's
  • €63.000 werkkapitaal om het bedrijf nog verder op te schalen in combinatie met factoring van de verkoop van L2 last-mile delivery voertuigen

Icon 2

Maximum Scenario

€2.000.250 tot €3.500.000 verzameld in de financieringsronde

  • €937.000 dient om de bestaande lening bij de Rabobank volledig af te lossen, zodat het gedeponeerde onderpand vrijkomt en met eerste prioriteit volledig beschikbaar is als onderpand voor de crowd van Invesdor. De hefboomwerking van de financiering versterken door de bestaande leningen te consolideren in één lening via Invesdor met garanties en verpande activa als zekerheid.
  • €500.000 voor batterijproductielocatie in belastingvrije zone in Bangkok
  • €500.000 voor massaproductie van chassis Public Transporter voor verzending naar regio's
  • €250.000 voor massaproductie van chassis L2 last-mile delivery voertuigen
  • €500.000 voor werkkapitaal om uitrol Public Transporter model te versnellen
  • €63.000 werkkapitaal om het bedrijf nog verder op te schalen
  • €750.000 versnelde groei van L2 last-mile bezorgvoertuigen

Wist u dat...?

Het eerst aflossen van de Rabobank-lening stelt E-Tuk in staat om het onderpand dat aan de lening was verbonden vrij te maken, waardoor het volledig beschikbaar komt als zekerheid voor Invesdor-investeerders. Dit versterkt de bescherming van investeerders door de leningen te consolideren in één lening, gedekt door verpande activa en ondersteund door aandeelhoudersgaranties. Deze aanpak bevordert de financiële stabiliteit en hefboomcapaciteit voor toekomstige groei, wat meer vertrouwen en zekerheid biedt voor investeerders.

Financiële cijfers & groei

Actuele en geplande cijfers

Krijg inzicht in bedrijfsnaam's financiële cijfers, zoals omzet en winstontwikkeling. Lees meer over de groeiprognose.

Inloggen Aanmelden

Documenten

Investeringsgerelateerde documenten

Log in for more information.

Updates

Opmerking:

In dit update gedeelte vindt u nieuwe, project relevante informatie die wij ontvangen.

Invesdor voert geen afzonderlijke beoordeling uit van informatie die na de start van de financieringsfase wordt ontvangen.

UPDATE 12.09.2024: Opname van het webinar op 11 september 2024

Log in om het webinar te kunnen bekijken.

UPDATE 11.09.2024: Waarom investeren in E-Tuk een slimme keuze is

1. Financiële groei ondersteund door getekende contracten en uitbreidingsplannen

E-Tuk staat op het punt om aanzienlijke groei te realiseren, met een verwachte omzetstijging van €3 miljoen naar €7,7 miljoen in 2024 (met een huidige omzet van €3,7 miljoen - circa 200 voertuigen). Deze prognose wordt ondersteund door getekende contracten ter waarde van €7,3 miljoen met distributeurs in Europa, Azië en de Verenigde Staten. Deze overeenkomsten bewijzen dat E-Tuk op koers ligt om hun prognoses te behalen.

2. Investeerderszekerheid door solide onderpand met aandeelhoudersgaranties

De eerste €900.000 aan financiering zal worden gebruikt om een bestaande lening van Rabobank af te lossen, waarmee een eerste pandrecht op de activa van het bedrijf wordt verkregen, die naar verwachting eind 2024 een waarde van €6 miljoen zullen bereiken. Deze stap biedt investeerders extra zekerheid. Bovendien hebben de vermogende aandeelhouders van het bedrijf zich ertoe verbonden om 50% van de uitstaande lening te garanderen, wat de belangen van investeerders verder beschermt.

De leningen van aandeelhouders zijn achtergesteld op de crowdfundingleningen, wat betekent dat de leningen van investeerders voorrang hebben. Dit versterkt de solvabiliteit van E-Tuk, met prognoses die een solvabiliteitsratio van 26% aan het einde van 2024 en 48% aan het einde van 2025 aangeven. Als de solvabiliteit onder de 20% zou dalen, zijn aandeelhouders contractueel verplicht om extra middelen te injecteren om de financiële stabiliteit te herstellen.

3.Wereldwijde Expansiekansen in een snelgroeiende markt

De Europese markt

De markt voor E-Tuks groeit hard, vooral in de stad waar overheden streven naar schonere en stillere transportoplossingen. E-Tuks zijn al een vertrouwd gezicht zijn in Zuid-Europese landen zoals Portugal en Spanje. Er wordt ook aanzienlijke groei verwacht voor de L2-voertuigen voor de ‘last-mile-delivery’  in alle Europese hoofdsteden. Deze dichtbevolkte steden staan onder steeds grotere druk om traditionele vervuilende bestelwagens en bussen te vervangen door moderne elektrische alternatieven.

De Aziatische markt

E-Tuks bieden ook veelbelovende kansen op de Aziatische markt, waar de dichtbevolkte steden en de strengere milieuvoorschriften een ideale omgeving creëren voor de elektrische voertuigen van E-Tuk. Met steeds vaker verboden lawaaierige, vervuilende taxi-bussen in stadscentra, biedt E-Tuk een effectieve oplossing door 8-10 mensen te vervoeren. De overstap naar E-Tuks in deze gebieden is niet alleen een verplichting, maar ook een publieke vraag naar duurzamere en efficiëntere vervoersoplossingen. Bovendien stelt de lokale inkoop en assemblage van deze producten E-Tuk in staat om concurrerende prijzen te bieden en tegelijkertijd werkgelegenheid te creëren in de assemblage- en servicecentra in deze regio’s.

4 Superieure kwaliteit en modulaire innovatie creëren een hoge barrière voor concurrenten

E-Tuk onderscheidt zich op de markt door de superieure kwaliteit van haar voertuigen en door het modulair produceren. Hierdoor kan E-tuk grote aantallen goedkoop produceren. Dit levert aanzienlijke lange termijn kostenvoordelen op voor gebruikers, vooral op het gebied van onderhoud en energie-efficiëntie. Deze besparingen maken E-Tuks een goedkoper alternatief vergeleken met traditionele modellen. Klanten weten dit. De focus van het bedrijf op hoogwaardige constructie en duurzaamheid maakt het een sterke concurrent in zowel de Westerse als de Aziatische markten.

Daarnaast is E-Tuk de enige modulaire bouwer van E-Tuks, een innovatie die aanzienlijke kostenvoordelen oplevert in zowel productie als transport. Door gebruik te maken van een modulair platform kan E-Tuk de productieprocessen stroomlijnen en de transportkosten verlagen, een strategie die ook door grote autofabrikanten wordt toegepast om concurrerend te blijven. Dit modulaire ontwerp maakt het bovendien moeilijker voor nieuwe concurrenten om de productiemethoden van E-Tuk te repliceren, wat zorgt voor een sterk concurrentievoordeel in de groeiende markt voor elektrische voertuigen.

Samenvattend maken de solide financiële voortgang, de uitbreidende marktaanwezigheid en de unieke productvoordelen van E-Tuk het een aantrekkelijke investeringskans. Daarnaast is het onderpand op de assets en de garantie van de aandeelhouders bijzonder sterk. Het bedrijf is goed gepositioneerd om te profiteren van de wereldwijde verschuiving naar schonere stedelijke mobiliteit, met een strategisch plan dat de lange termijn groei en de veiligheid van investeerders ondersteunt.

Update 30.8.2024: FAQ & antwoorden

Wij vinden dat de transformatie naar een betere en schonere wereld een zaak is voor iedereen. Wij willen de menigte de kans bieden om deze transformatie te ondersteunen en tegelijkertijd te genieten van het financiële voordeel van een obligatie met een hoog rendement en een lager risicoprofiel dan aandeleninvesteringen.

We zijn actief in verschillende segmenten. We zijn begonnen met het toerismesegment en hebben wereldwijd al meer dan duizend voertuigen rondrijden. Van daaruit zijn we overgestapt op straatverkoopvoertuigen en het vrachtsegment. De volgende stap is openbaar vervoer voor kleinere groepen in ontwikkelingslanden. Het is moeilijk om een duidelijk antwoord te geven over het snelst groeiende segment. Er is de toeristische nichemarkt met lage aantallen en hogere marges versus de vracht- en publieke sector met lagere marges maar hoge aantallen. We proberen het evenwicht te bewaren en de nichemarkt verder uit te diepen en de capaciteit en lage kosten van de last mile vrachtvervoer en openbaar vervoer veilig te stellen.

Toerisme is niet direct de markt waar je aan duurzaamheid denkt, maar als je de vervangingen ziet die we doen voor vuile dieselbussen, of Italiaanse benzine driewielers die toeristen rondrijden in de steden, dragen we bij waar we kunnen. Als er behoefte is aan schone tours, kan dat beter worden gedaan met de schoonste driewielers.

Mobiliteitsoplossingen voor stedelijke uitdagingen hebben ons op de been gehouden door in- of externe antwoorden te vinden in technologie en verschillende bedrijfsmodellen voor eindklanten te ondersteunen, en daarmee bij te dragen aan een schonere toekomst van transport. E-Tuk vergroot zijn capaciteit in de snelgroeiende markt van Azië, maar wil ook de lancering van de nieuwe SmarTuk opschalen. Dit zijn de belangrijkste redenen voor de huidige financieringscampagne.

Ja, we werken met een groeiende groep trouwe klanten van de klassieke E-Tuk die de succesvolle bedrijfsmodellen achter de E-Tuk hebben herkend. De meeste klanten breiden hun wagenpark jaarlijks uit. Voor de nieuwe SmarTuk hebben we, naast onze bestaande distributeurs, nieuwe retailers en koeriers gevonden via beurzen en de nieuwe website. Voor de Limo GT L5 werken we met internationale KMO's en familiebedrijven. Voor de L2 SmarTuk (de last mile) testen we momenteel met bijvoorbeeld CTT (Portugese post), 7-Eleven, een Duits autobedrijf voor intern transport in hun fabrieken en verschillende bedrijven die nog niet genoemd kunnen worden.

Binnen onze batterijen werken we met geclusterde cellen. De hoeveelheid van deze celclusters kunnen worden aangepast naar de wensen van de klant. Wil een klant een groter bereik of blijkt uit onze test dat de overcapaciteit groter is dan nodig, dan kunnen we de hoeveelheden wijzigen en het accupakket eenvoudig aanpassen.

We onderzoeken de mogelijkheden om de nog waardevolle batterijen na 7-10 jaar in te leveren. De bestaande reeks batterijen werkt sinds 2022 en we verwachten dat ze niet voor 2029-2032 worden vervangen. Als klanten een nieuwe batterij kopen, nemen we in feite de oude versie terug die nog krachtig genoeg is voor alternatieve oplossingen.

Toen we besloten om onze eigen batterijsystemen te ontwikkelen, realiseerden we ons dat het juiste gebruik van batterijen en voertuig een enorme impact heeft op het voertuig. Daarom hebben we een volgsysteem ontwikkeld dat het voertuig, de batterij en de bestuurder kan controleren. We kunnen controleren of een voertuig overbelast is, of de wegomstandigheden schade veroorzaken en of de bestuurder continu de volle remkracht gebruikt in plaats van het energievriendelijkere regeneratieve remmen.

Het IP van het systeem is de combinatie van hard- en software speciaal voor kleinere voertuigen. In dit geval elektrische tuktuks. Er zijn andere bedrijven zoals fabrikanten van driewielers, accufabrikanten en IT-bedrijven die werken aan volgsystemen, maar E-Tuk heeft dit allemaal in huis en geïntegreerd.

Het bedrag wordt bepaald door de groeimogelijkheden. Waar we oorspronkelijk in een nichemarkt opereerden, bevinden we ons nu in een markt met grote volumes waar de verkoop zal oplopen tot honderden voertuigen per maand. De productie van dergelijke hoeveelheden vereist werkkapitaal en hoe meer werkkapitaal we kunnen aantrekken, hoe sneller we kunnen groeien.

Heeft u vragen?

Neem contact met ons op

Contact

Bel ons of stuur een e-mail.
E-mail: service@invesdor.nl
Telefoon: +31 20 568 20 70

Volg ons:

   

Uw contactpersoon

Monique van Esch

Investment Services Support

NL | EN

Uw contactpersoon

Joost van Rens

Investment Services Lead

NL | EN