Marketing content

Bob Hendriks, Fouder & CEO Loop Biotech

"Ben jij afval of compost? Mijn passie ligt bij de natuur, en mijn ultieme doel is om mensen te helpen een positieve footprint achter te laten op onze planeet. In mijn zoektocht naar antwoord hierop ontdekte ik mycelium, het wortelnetwerk van paddenstoelen en de grootste recycler van de natuur. Deze ontdekking vormde de basis van ons bedrijf. Wij creëren een nieuwe generatie producten die de aarde daadwerkelijk verrijken. Na twee jaar een solide basis te hebben gelegd voor onze technologie, productieprocessen en marktintroductie, is de tijd rijp om grootschalig op te schalen en commerciële groei te realiseren. Dit is jouw kans om onderdeel te worden van onze missie, om een positieve impact en een mooi rendement te behalen. Kies dus vandaag nog: ben jij afval of compost?"

Bob Hendrikx, oprichter & CEO van Loop Biotech

Beschrijving Investering

Type:
Aandelen aanbod
Al geinvesteerd:
€ 2.000.075,00
Aandelen aangeboden:
9,59 – 16,67 %
Prijs per aandeel:
€ 87,50
Minimale investering 3 Aandelen
Aantal bestaande aandelen:
114.290
Volledig verwaterde aandelen:
114.290
Pre-money waardering:
€ 10.000.000,00
Aangeboden eenheden:
22.860
Bemiddelaar:
Oneplanetcrowd International B.V
Licentie:
ECSPR

Waarom investeren in Loop Biotech?

Innovatief en duurzaam product: De Loop Living Cocoon™ is een milieuvriendelijke, wereldwijde koploper in duurzaam begraven met gepatenteerde myceliumtechnologie.

Sterke marktpositie: De Loop Living Cocoon™ kent een grote marktvraag, exclusieve contracten met grote Europese uitvaartcentra en meer dan 1.000 gebruikers, dankzij een groeiende belangstelling voor natuurlijke begrafenissen en duurzaamheid.

Financiële gezondheid en groeitraject: De omzet is jaarlijks met 90-200% gegroeid, met een voorspelde toename van 250% dit jaar. De verbeteringen in product- en productieprocessen, plus het aannemen van sales experts, zorgen voor een efficiënte opschaling in Nederland en Europa.

Ervaren team en gerenommeerde partners: Loop Biotech heeft een solide basis voor snelle groei dankzij een combinatie van jong talent, doorgewinterde ondernemers zoals Shawn Harris en partnerschappen zoals Limbraco International en investeerder Pieter Schoen.

Marktomvang en exitpotentieel: De groeiende markt voor milieuvriendelijke begrafenissen en heldere exitstrategieën bieden een interessante investeringskans.

Overzicht

Bedrijfsprofiel

Ben jij klaar voor een nieuwe kijk op het leven na de dood? Wij zijn de oprichters van Loop Biotech, een snelgroeiende Nederlandse scale-up die paddenstoelkisten groeit die de natuur verrijken in plaats van uitputten. Geïnspireerd door de natuurlijke recycling kracht van mycelium, ontdekt tijdens onderzoek aan de Technische Universiteit Delft, hebben we een oplossing gecreëerd om onze laatste voetafdruk te veranderen. Traditionele end-of-life processen dragen bij aan de uitputting van materialen, CO2-uitstoot en bodemverontreiniging. Maar wat als we als laatste daad een geschenk aan de aarde zouden kunnen geven?

Onze visie heeft wereldwijd de aandacht getrokken. Al meer dan 1.000 levens zijn herdacht en teruggegeven aan de Europese aarde. We zijn strategische partnerschappen aangegaan met grote uitvaartondernemingen en meer dan € 2,5 miljoen aan financiering opgehaald om onze impact te vergroten. Sluit je aan bij onze missie om de natuur te verrijken en traditionele begraafplaatsen om te toveren tot adembenemende bossen. Samen creëren we een erfenis die de schoonheid van de natuur eert en een blijvende impact heeft op onze wereld. Want met Loop Biotech is het leven na de dood niet slechts een idee - het is een prachtige, duurzame realiteit.

Bedrijfsinformatie

Naam bedrijf: Loop B.V.
Managing Director/
CEO/Founder:
Bob Hendrikx
Bedrijfsnummer: 81044429
Jaar van oprichting: 2020
Adres:

Vulcanusweg 279
2624 AV Delft

Sector: Duurzaamhied/Biotech/Uitvaartindustrie
Aantal medewerkers: 18
Website: loop-biotech.com
Social Media:

            

Producten en diensten 

Wij van Loop Biotech hebben de eerste paddenstoelkist ter wereld uitgevonden die ons in staat stelt het leven na de dood te verrijken. In slechts 7 dagen gegroeid van lokale paddenstoel soorten en upcycled hennepvezels. Deze gepatenteerde, bekroonde, 100% natuurlijke, volledig biologisch afbreekbare producten beperken niet alleen de schade; ze voeden actief onze aarde, waardoor de biodiversiteit toeneemt en nieuw leven kan floreren.

Loop Living Cocoon™

De Loop Living Cocoon™ is 's werelds eerste paddenstoelenkist die de natuur verrijkt door in slechts 45 dagen biologisch af te breken en onze voedingsstoffen op de meest natuurlijke manier terug te geven. De Loop Living Cocoon™ wordt in slechts 7 dagen gegroeid in onze groeifaciliteit in Delft, Nederland, van lokale paddenstoelsoorten en upcucled hennepvezels. Hierdoor is het 100% natuurlijk en GreenLeave gecertificeerd. De Cocoon wordt standaard geleverd met een zacht bed van mos, er is een optie voor een voering met GOTs gecertificeerde stof. De Cocoon is gecertificeerd voor traditionele begrafenissen, crematies en vooral natuurlijke begrafenissen.

Loop Living Cocoon

Loop EarthRise™
De Loop EarthRise™ is een urn gemaakt van paddenstoelen die je in staat stelt een bron voor nieuw leven te worden. Gebruik de Loop EarthRise™ als een uniek ornament thuis, of laat hem bloeien als een boom in je tuin of op een begraafplaats door een van onze planten te kiezen. De Loop EarthRise™ biodegradeert in slechts 45 dagen en geeft onze voedingsstoffen op de meest natuurlijke manier terug.

Loop EarthRise

Loop Voucher

Met een Loop Voucher kun je je milieuvriendelijke laatste afscheid van tevoren plannen met een Loop Living Cocoon™. Het verlicht de last voor dierbaren en ondersteunt milieubehoud. Bij aankoop ontvang je een gepersonaliseerd certificaat, word je lid van de Loop-community en kun je zelf de levertijd van je duurzame levenseindeproduct bepalen. Deze keuze zorgt ervoor dat je voorkeuren worden gerespecteerd terwijl je bijdraagt aan een groenere planeet.

Loop Voucher

Businessmodel

Loop Biotech team

Ons bedrijfsmodel concentreert zich op het aangaan van B2B-partnerships met grote uitvaartondernemingen en distributeurs in Noord-Europa en de VS. Daarnaast betrekken we consumenten rechtstreeks via onze webshop en vouchersysteem, met als doel het vergroten van de merkzichtbaarheid en het verbeteren van de productervaring.

Introductie van ons innovatieve product: Bij Loop Biotech hebben we 's werelds eerste kist met paddenstoelen geïntroduceerd, een baanbrekende Nederlandse innovatie gericht op het verduurzamen van begrafenissen. Dit product sluit aan bij de wereldwijde trend naar milieubewustzijn.

Onze strategische focus op wereldwijde distributie: We streven naar een sterke wereldwijde aanwezigheid en richten ons daarbij op Noord-Europa en de VS, regio's die bekend staan om hun ontvankelijkheid voor duurzame oplossingen. Onze strategie bestaat erin gebruik te maken van de netwerken van grote begrafenisondernemingen en distributeurs om de distributie van onze champignonkisten te vergemakkelijken.

B2B-partnerschappen aangaan: Onze benadering van marktpenetratie omvat het aangaan van B2B-partnerschappen met belangrijke uitvaartondernemingen en distributeurs om onze distributie te vergroten. Deze allianties stellen ons in staat hun aanwezigheid op de markt te benutten, waardoor de introductie van ons product bij de consument wordt verbeterd.

Rechtstreeks contact met consumenten: We hebben ook rechtstreeks contact met consumenten via onze online webshop en een vouchersysteem, een integraal onderdeel van onze D2C-strategie. Hierdoor kunnen consumenten onze uitvaartkisten rechtstreeks kopen of vouchers gebruiken, wat de productervaring verrijkt en de zichtbaarheid van het merk vergroot.

Synergie tussen B2B en D2C voor marktexpansie: Door B2B- en D2C-strategieën te combineren, willen we onze aanwezigheid op de markt uitbreiden, duurzame begrafenispraktijken promoten en een diepgaand contact met consumenten opbouwen. Deze tweeledige aanpak positioneert Loop Biotech in de voorhoede van de duurzame uitvaartbeweging.

Impact

De Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's of 'Global Goals') maken deel uit van de VN 2030 Agenda voor Duurzame Ontwikkeling en vormen het internationale kader voor duurzame ontwikkeling tot 2030. Deze SDG's zijn bedoeld om een einde te maken aan armoede, ongelijkheid en klimaatverandering.

Door zich aan te sluiten bij deze SDG's toont Loop Biotech een holistische toewijding aan duurzaamheid, innovatie en verantwoorde groei en levert het een belangrijke bijdrage aan de wereldwijde inspanningen voor milieubehoud, duurzame economische ontwikkeling en het bouwen van veerkrachtige gemeenschappen.

SDG 12 Responsible Consumption and Production

Loop Biotech belichaamt actief SDG 12 door biologisch afbreekbare uitvaartkisten en urnen te kweken van lokale duurzame materialen, en toont daarmee een betrokkenheid bij verantwoorde consumptie en productie. Hun innovatieve methode vermindert de impact op het milieu en ondersteunt de principes van de circulaire economie, zodat hun producten niet alleen onschadelijk terugkeren naar de aarde, maar ook een positieve voetafdruk hebben.
 

SDG 13 Climate Action

De paddenstoelkisten van Loop Biotech dragen bij aan de beperking van de klimaatverandering door de CO2-uitstoot te verlagen. Deze biologisch afbreekbare oplossingen moedigen duurzame praktijken aan en benadrukken een impactvolle aanpak om de ecologische voetafdruk van begrafenisdiensten te verminderen.
 

SDG 15 Clean Water and Sanitation

Door biologisch afbreekbare uitvaartkisten te introduceren, helpt Loop Biotech bij bodemverrijking en biodiversiteit. Hun producten sluiten aan bij inspanningen om terrestrische ecosystemen te behouden, herstellen en duurzaam te gebruiken, wat de toewijding van het bedrijf benadrukt om het leven op het land te beschermen.
 

Markt

Family around Loop EarthRise

Loop Living Cocoon funeral

De wereldwijde traditionele begrafenisindustrie, met een waarde van meer dan 110 miljard dollar in 2022 en een verwachte waarde van 190 miljard dollar in 2030, maakt een overgang naar duurzaamheid, gedreven door een toenemende vraag naar milieuvriendelijke begrafenisopties. Deze trend, die volgens het Global Funeral Services Market Report 2023-2028 jaarlijks met 5-10% groeit, is waar onze innovatieve producten, de Loop Living Cocoon™ en Loop Earthrise™, om de hoek komen kijken. Ze bieden hoogwaardige, betaalbare en milieubewuste alternatieven die niet alleen de overledene eren, maar ook de planeet ten goede komen en aansluiten bij de waarden van milieubewuste consumenten.

We hebben ons gevestigd als leiders in de opkomende duurzame uitvaartmarkt door traditionele praktijken te transformeren met ons unieke, bekroonde productaanbod - het enige aanbod op de markt met een positieve impact op het milieu. Door middel van patenten, handelsmerken en strategische partnerschappen hebben we ervoor gezorgd dat onze oplossingen onderscheidend blijven en hebben we ons bereik vergroot. Onze inspanningen zijn meer dan alleen deelname aan deze verschuiving; we leiden de beweging naar een duurzamere toekomst in de enorme uitvaartbranche.

Management

  

Bob Hendrikx, Founder & CEO

Bob Hendrikx

CEO

Bob Hendrikx, 30, is de oprichter en CEO van Loop Biotech, dat een revolutie teweegbrengt op het gebied van duurzaamheid door middel van biodesign en myceliumtechnologie. Zijn opleiding aan de Technische Universiteit Delft legde de basis voor zijn innovatieve bezigheden, die zijn erkend met de titel van VICE's Human of the Year. Hendrikx' invloedrijke werk, dat nog wordt versterkt door zijn betrokkenheid bij het MIT Media Lab, combineert academisch inzicht met praktische oplossingen voor onze planeet. Het is Hendrikx' missie om de impact van de mensheid op de aarde fundamenteel te veranderen en te streven naar een toekomst waarin we een positieve voetafdruk achterlaten.

  

Lonneke Westhoff, COO/CFO

Lonneke Westhoff

COO/CFO

Lonneke Westhoff, 29 jaar, is een innovatieve ondernemer en medeoprichter van Loop Biotech, met een gedegen achtergrond aan de Technische Universiteit Delft. Momenteel combineert ze de rollen van CFO en COO, wat betekent dat ze zorgt voor een stabiele organisatie, soepele operaties en sterke financiële strategieën voor groei. Ze is gepassioneerd over het verbinden en versterken van vrouwelijke ondernemers.

  

Shawn Harris, Board Member

Shawn Harris

Bestuurslid

Shawn Harris, nu een VC-investeerder, verwierf bekendheid door haar rol als oprichter en CEO van Nature's Pride, een toonaangevend bedrijf in de AGF-sector. Voortbouwend op haar succes richtte ze in 2016 Orange Wings Investments op, een uniek Venture Capital fonds dat portfoliobedrijven een breed scala aan advies en ondersteuning biedt bij het opschalen van hun organisatie. Drie seizoenen was Shawn te zien als 'Dragon' in het televisieprogramma Dragons' Den. Shawn's manier van zakendoen vindt zijn oorsprong in haar passie en geloof in het potentieel van innovatieve ideeën.

  

Pieter Schoen, Board Member

Pieter Schoen

Bestuurslid

Pieter Schoen is een investeerder en ondernemer die bekend staat om zijn medeoprichter van de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE), die hij naar groot succes leidde. Met een scherp oog voor veelbelovende zakelijke ondernemingen ondersteunt en investeert hij in startups en begeleidt hij hen naar groei en succes met zijn bedrijf Shoe Investments.

Verdeling van bedrijfsaandelen

Distribution of shares

De verdeling van de aandelen van Loop Biotech toont een strategische afstemming van belangen tussen de belangrijkste belanghebbenden, waardoor een solide basis wordt gelegd voor de operationele en strategische beslissingen. Het meerderheidsbelang van 59,28% is in handen van The Force For Good, een samenwerking tussen Bob Hendrikx, de CEO, en Lonneke Westhoff, de COO/CFO. Dit significante belang geeft hen de primaire invloed op de richting van het bedrijf, waardoor effectieve begeleiding van de groei en ontwikkeling mogelijk is.

Verdere investeringen in Loop Biotech worden gedaan door Orange Wings Investments, dat een belang heeft van 25,63%. Deze investering wordt gesteund door Shawn Harris, een prominent lid van de raad van bestuur, wat de betrokkenheid van het bedrijf bij de visie van Loop Biotech en het potentieel voor impact onderstreept. Daarnaast benadrukt het belang van 13,13% van Pieter Schoen het vertrouwen en de steun van ervaren investeerders in de missie en strategische doelstellingen van het bedrijf.

Deze verdeling van aandelen zorgt ervoor dat Loop Biotech wordt ondersteund door een mix van visionair leiderschap en ervaren investeringen, klaar voor toekomstige vooruitgang en successen.

Bedrijfsstructuur

Je investeert in Loop B.V..

Waar wordt de financiering voor gebruikt?

De opbrengsten van de huidige financieringsronde worden strategisch toegewezen om onze groei en operationele efficiëntie te stimuleren, met een duidelijke focus op commerciële expansie, marktpenetratie en productiemogelijkheden.

Dit is hoe we van plan zijn de middelen te benutten:

Commerciële groei: Een aanzienlijk deel van de investering zal worden gebruikt om onze commerciële groei te versnellen. Dit omvat het uitbreiden van ons verkoopteam door het aannemen van ervaren personeel met een bewezen staat van dienst in de uitvaartbranche. Deze inspanningen zijn gericht op het vergroten van onze inkomstenstromen en het verstevigen van onze marktpositie wereldwijd.

B2C Pull & B2B Push creëren: Om onze inkomsten en marktaanwezigheid verder te vergroten, investeren we in het creëren van een sterke aantrekkingskracht op consumenten (B2C) en een push naar bedrijven (B2B). We zullen investeren in digitale en fysieke marketing om de vraag van consumenten te versnellen en zakelijke relaties te versterken. Dit omvat online reclame en innovatieve marketingmaterialen zoals Loop Discovery Boxes en Loop Kits voor interactieve productervaringen.

Fabriek CAPEX-investeringen: Om onze groei in productiecapaciteit te ondersteunen en de operationele efficiëntie te verbeteren, zal een deel van de opbrengst worden besteed aan kapitaaluitgaven (CAPEX) in onze fabriek. Deze verbeteringen zijn niet alleen bedoeld om onze productiecapaciteit te verhogen om aan de groeiende vraag te voldoen, maar ook om onze brutomarge te verhogen, onze productiekosten te verlagen en onze duurzame oplossingen toegankelijker te maken.

Icon 1

Maximale scenario

(Maximale financiering van €2.000.250 verzameld in de financieringsronde)

  • Commerciële groei: 35% (€700K) aan onder andere ervaren verkooppersoneel, internationale marktexpansie en (internationale) uitvaartbeurzen.
  • B2C Pull & B2B Push creëren: 15% (€300K) aan onder andere digitale marketing, drukwerk, innovatieve marketingtools, het bezoeken van niet-uitvaart evenementen en Loop exposition kits.
  • Fabriek CAPEX-investeringen: 50% (€1M) aan onder andere geavanceerde klimaatkamertechnologie, een geautomatiseerde wasstraat voor het reinigen van schimmels, hygiëneverbeteringen en andere machines zoals transportbanden.

Icon 2

Minimale scenario

(Minimale financiering van €1.000.125 verzameld in de financieringsronde)

Ondanks €1M minder financiering hebben we ons ingesteld op sterke groei. We zullen eerst eenvoudige marktoverwinningen grijpen en vervolgens de fabriek slim moderniseren, zodat ons kapitaal harder werkt. Deze strategische verschuiving houdt ons op koers naar onze doelen, waarbij we de waarde voor investeerders behouden met ons aangepaste financiële plan.

  • Commerciële groei: 35% (€ 350K) aan ervaren verkooppersoneel en internationale marktuitbreiding
  • B2C Pull & B2B Push creëren: 15% (€150K) aan digitale marketing, drukwerk en het bezoeken van niet-uitvaart evenementen.
  • Fabriek CAPEX-investeringen: 50% (€500K) aan geavanceerde klimaatkamertechnologie en hygiëneverbeteringen.

Financiële cijfers

Log alstublieft in

Deze inhoud is alleen zichtbaar voor geverifieerde investeerders van dit project.

Inloggen

Waardering

Icon Money

Maart 2024:

  • Waardebepaling vóór geld: €10M
  • Verwachte ronde: €2M

DCF Waardering

Een Discounted Cash Flow (DCF) waardering geeft een waarde aan van €14,4 miljoen. Deze waardering is gebaseerd op een Weighted Average Cost of Capital (WACC) van 35% en een perpetuele groei van 7%.
 

Historische waardering:

Laatste investeringsronde: In april 2023 was de post-money waardering van Loop Biotech BV €8 miljoen. Sindsdien is de waardering met €2 miljoen gestegen, als gevolg van nieuwe ontwikkelingen en mijlpalen die het bedrijf heeft bereikt.

  • Product uitbreiding: De lancering van 3 nieuwe producten met een schaalbaar mallensysteem suggereert innovatie en uitbreiding van de productlijn, waardoor het marktaanbod van het bedrijf wordt vergroot.
  • Strategische samenwerkingsverbanden: Exclusieve en langdurige partnerschappen met leveranciers tonen strategische allianties aan, die mogelijk concurrentievoordelen en toegang tot nieuwe technologieën bieden.
  • Operationele efficiëntie: Professionalisering van de groeifaciliteit om op te schalen naar 1000 Loop Living Cocoons™ en 3000 Loop EarthRises™ per maand weerspiegelt de toegenomen productiemogelijkheden.
  • Internationale groei: Het aangaan van partnerschappen in Oostenrijk, België, Frankrijk en Duitsland duidt op internationale uitbreiding en het doordringen tot de internationale markt.
  • Invloed op de klant: De verrijking van de natuur voor meer dan 1000 klanten is een bewijs van marktacceptatie en positieve sociale impact.
  • Teamontwikkeling: De versterking van het team met 18 ervaren medewerkers, waaronder een Key Account Manager met aanzienlijke ervaring in de sector, illustreert een investering in menselijk kapitaal en de voorbereiding op commerciële groei.

Loop Biotech BV heeft financiering ontvangen via twee noemenswaardige rondes, waarbij de steun afkomstig was van zowel individuele investeerders als investeringsentiteiten, die telkens samenvielen met belangrijke mijlpalen voor het bedrijf.

In februari 2022 verzekerde Loop Biotech BV zich van een eerste financiering van €1 miljoen van Shoe Investments en Orange Wings Investments na een optreden op "Dragons Den," resulterend in een post-money waardering van € 3,3 miljoen. Dit volgde op belangrijke prestaties, waaronder het winnen van de Philips Innovation Award, de lancering van de tweede versie van hun product en het verkrijgen van media-aandacht van grote verkooppunten, die hielpen de inkomsten te verhogen van € 25.000 in 2020 tot € 73.000 in 2021.

Een vervolgfinancieringsronde in april 2023, exclusief met Orange Wings Investments, bracht nog eens € 1 miljoen op, waarmee de waardering van het bedrijf'op € 8 miljoen post-money kwam. Voorafgaand hieraan had Loop Biotech BV zijn bereik vergroot door middel van partnerschappen met Nederlandse topuitvaartbedrijven en begon het uit te breiden naar het buitenland, naast operationele vooruitgang zoals een nieuwe faciliteit en een verdubbeling van de teamgrootte, terwijl het op dat moment 350 klanten bediende.

Op dit moment is Loop Biotech bezig met deze financiële ronde met als doel het bereiken van een positieve EBITDA in de bestaande fabriek, die klaar is om te voldoen aan de vraag in Noord-Europa voor de komende jaren. Deze stap is cruciaal voor het consolideren van de activiteiten en het waarborgen van duurzame groei binnen de huidige capaciteit.

In lijn met de strategische langetermijndoelen van het bedrijf'zijn ze echter ambitieus over het uitbreiden van hun productiemogelijkheden. Loop's visie omvat het openen van nieuwe fabrieken in andere delen van Europa en Noord-Amerika vanaf 2026 die hen in staat zullen stellen om producten te verbouwen met behulp van lokale biologische materialen, waardoor zowel de duurzaamheid van hun aanbod als de efficiëntie van het distributienetwerk wordt verbeterd. De oprichting van deze nieuwe faciliteiten wordt gezien als een cruciale fase in de expansiestrategie van het bedrijf, bedoeld om tegemoet te komen aan de toenemende marktvraag en om de impact te vergroten. Financiering voor deze nieuwe fabrieken zou gezocht kunnen worden in aandelenfinanciering of traditionele financieringsmethoden. Deze aanpak biedt Loop de flexibiliteit om de meest voordelige financieringsstrategie te kiezen die past bij hun groeitraject en de marktomstandigheden op het moment van expansie.

Exitscenarios

Ons exitplan is ontworpen met flexibiliteit en strategische vooruitziendheid, waarbij we de dynamische aard van onze industrie en de innovatieve essentie van ons bedrijf erkennen. We hebben meerdere haalbare exit-opties geïdentificeerd, die elk een uniek pad bieden om de waarde die we hebben gecreëerd te realiseren en de voortdurende groei en impact van onze duurzame oplossingen te garanderen. Deze opties omvatten:

Icon 1

Scenario 1: Strategische acquisitie
Op de lange termijn zou een strategische verkoop aan een groter bedrijf in de uitvaart- of duurzaamheidsbranche een mogelijkheid kunnen zijn. Dit zou ons in staat stellen om onze activiteiten te integreren in een breder platform, waardoor innovatie en bereik gewaarborgd blijven.

Icon 2

Scenario 2: Beursgang

Een beursgang, met name op de Amerikaanse markt, die een enorm groeipotentieel heeft en waar we veel vraag naar hebben ontvangen, kan worden overwogen wanneer het bedrijf volwassen is en de marktomstandigheden gunstig zijn. Deze strategische stap zou niet alleen liquiditeit verschaffen, maar ook ons merkprofiel aanzienlijk verbeteren.

Icon 3

Scenario 3: Verticale integratie

Een overname door een partner uit de uitvaartbranche kan zorgen voor een naadloze overgang die profiteert van ons gevestigde merk en onze innovatieve producten. Dit zou een natuurlijke uitbreiding zijn voor een partner die op zoek is naar verticale integratie.

In elk van deze gevallen streven we naar het maximaliseren van de waarde voor onze belanghebbenden en we zullen exit-scenario's alleen overwegen als de tijd rijp is. Op dit moment richten we ons onverminderd op de groei en uitbreiding van ons bedrijf.

Bonus

T-Shirt

PIONEER
>= €2,500

  • 1 x Loop  "I am Compost" T-Shirt

Investeerders ontvangen een exclusief, duurzaam "I am Compost" Loop T - shirt als blijk van waardering en als symbool van onze inzet voor een duurzaam milieu. Dit unieke item dient zowel als een gespreksstarter als een representatie van onze missie.

Cocoon

INNOVATOR
>= €12,500

  • 1x Loop 'I am Compost' T-Shirt
  • 1x Behind the scenes tour

Investeerders krijgen een exclusieve rondleiding achter de schermen van de Loop Growing Facility en nemen deel aan een "Mycelium Growing Workshop".

factory

I AM COMPOST
>= €25,000

  • 1x Loop 'I am Compost' T-Shirt
  • 1x Behind-the-Scenes Tour 
  • 1x Voucher Loop Living Cocoon™

Investeerders ontvangen een voucher voor een Loop Living Cocoon™, ons innovatieve en milieuvriendelijke product. Deze voucher kan voor eigen gebruik worden gebruikt of aan iemand anders worden geschonken.

Meet

FAMILY PACK
>= €50,000

  • 4x Loop 'I am Compost' T-Shirt
  • 4x Voucher Loop Living Cocoon
  • 1x Behind-the-Scenes Tour 
  • 1 Speciaal en duurzaam diner in onze fabriek met de oprichters van het bedrijf en Shawn Harris

Ervaar het Loop Family Pack, waar duurzaamheid en familiebanden elkaar ontmoeten. Het is een kans voor je gezin om in contact te komen met de natuur en met elkaar.


Opmerking:
*Bonussen worden pas toegekend aan investeerders wanneer het investeringsproject is afgerond en nadat het gefinancierde bedrag is uitbetaald aan het bedrijf, ongeveer 4 weken nadat de financiering is afgesloten.


-----End of marketing content-----

Het respectieve minimum en maximum streefbedrag staat vermeld in de KIIS. De bedragen op de pitchpagina omvatten ook de investeringen van de ankerinvesteerders, die onder dezelfde voorwaarden hebben ingeschreven op directe aandelen van de projecteigenaar.

Het aantal bestaande aandelen verwijst naar het aantal aandelen na de aandelensplitsing zoals vermeld in de KIIS.

Documents

Updates

UPDATE van 28 maart 2024: Waarom Loop Biotech een interessante beleggingsmogelijkheid is.

Shawn Harris van Orange Wings Investments, een gewaardeerde partner van Loop, legt uit waarom Loop Biotech een interessante investeringsmogelijkheid is. Ze benadrukt het potentieel en de waarde van investeren in de missie van het bedrijf. Shawn Harris is een investeerder en ondernemer die vooral bekend is als oprichter van Nature's Pride, een bedrijf dat de norm heeft gezet in de productie-industrie.

UPDATE van 28 maart 2024: investeerders Q&A

Welkom bij de FAQ-sectie van de crowd financieringscampagne van Loop Biotech. Als een vooruitstrevend bedrijf met een toewijding aan het verbeteren van onze planeet, zijn we momenteel bezig met het ophalen van €2 miljoen via het crowdfunding- platform Invesdor. We begrijpen dat potentiële investeerders verschillende vragen hebben en we zijn hier om die te beantwoorden. Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over onze campagne, het investeringsproces en onze visie.

Over de investerings ronde

Wat is het doel van de crowd financieringscampagne van Loop Biotech?

Loop Biotech streeft ernaar 2 miljoen euro op te halen om onze missie van het verrijken van de natuur verder te bevorderen. Dit kapitaal zal worden gebruikt om onze omzet in Nederland en in Europa te laten groeien. Daarnaast zullen wij de nodige CAPEX investeringen in de fabriek maken om mee te kunnen opschalen.

Wat is de minimale investering die ik kan doen?

De minimale investering bedraagt 3 shares (€262,50), waarmee we een breed scala aan investeerders de kans willen geven om deel uit te maken van onze missie om de natuur te verrijken.

Wat krijg ik voor mijn investering?

Voor uw investering ontvangt u certificaten die recht geven op aandelen in Loop Biotech, waardoor u mede-eigenaar wordt en kunt profiteren van het financiële succes van het bedrijf.

Hoe kan ik investeren?

Investeringen kunnen direct worden gedaan via het crowd financieringsplatform Invesdor. Volg de instructies op het platform om uw investering veilig en eenvoudig te voltooien.

Zijn er risico's verbonden aan mijn investering?

Zoals bij elke investering, zijn er ook met deze investering risico's verbonden aan uw belegging. Uiteraard gaat Loop Biotech zich volledig inzetten om een aanzienlijke waardestijging te bewerkstelligen.

Certificaathouders ontvangen minimaal jaarlijks een update, inclusief de Jaarrekening. Er is standaard twee keer per jaar een zakelijke update, in het voorjaar en najaar.

Hebben jullie ergens iets vastgelegd over dividenduitkering? Wanneer wel en wanneer niet?

In deze groeifase heeft het realiseren van omzetgroei prioriteit boven dividenduitkeringen. Beslissingen over dividenduitkering worden zorgvuldig genomen in overeenstemming met de Aandeelhoudersovereenkomst (SHA), waarin regels zijn vastgelegd. Deze omvatten goedkeuring door investeerders voor dividenduitkeringen van meer dan 25% van de jaarlijkse nettowinst, en overleg met het bestuur inclusief financieel onderzoek naar liquiditeit en solvabiliteit, gebaseerd op relevante wetgeving (artikel 2:216 van het Nederlandse Burgerlijk Wetboek) en ten behoeve van alle belanghebbenden, inclusief investeerders.

Wat is de te verwachten waardestijging van de organisatie door de jaren heen?

We zijn momenteel actief in het venture capital-traject, waarbij onze investeerders Shoe Investments en Orange Wings Investments een aanzienlijke groei ambiëren. Ons doel is om binnen 4-6 jaar een waardestijging van 5-7x te realiseren, wat past binnen onze ambitie om aanzienlijk rendement te genereren voor onze investeerders.

Over Loop Biotech

Wat maakt Loop Biotech uniek?

Loop Biotech biedt een innovatieve en duurzame oplossing voor uitvaarten met 's werelds eerste gepatenteerde paddenstoel uitvaartkist, gemaakt van lokale paddenstoelen en upcycled hennepvezels. Deze producten dragen niet alleen bij aan het verminderen van schade, maar verrijken actief de gezondheid van onze planeet. Met sterke marktvraag en exclusieve contracten, en een solide financiële basis en ervaren team, heeft Loop Biotech een stevige positie voor snelle groei. De groeiende markt voor milieuvriendelijke begrafenissen biedt aanzienlijk investeringspotentieel. Doe mee met onze missie om de aarde te verrijken met Loop Biotech.

Hoe gebruikt Loop Biotech de opgehaalde fondsen?

  • Commerciële groei: Uitbreiding van het verkoopteam met ervaren professionals om de omzetgroei in Nederland en Europa te stimuleren, waardoor onze wereldwijde marktpositie wordt versterkt en de inkomsten worden verhoogd.
  • Marketinginvesteringen: Ontwikkelen van digitale en fysieke marketingcampagnes om zowel consumenten als bedrijven aan te trekken en sterke zakelijke relaties op te bouwen.
  • Fabrieksinvesteringen: Vergroten van de productiecapaciteit en verbeteren van operationele efficiëntie om te voldoen aan de groeiende vraag naar onze duurzame producten, terwijl tegelijkertijd gestreefd wordt naar verlaging van productiekosten en verbetering van winstmarges.

Als u nog andere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt ons mailen op info@loop-biotech.com of bellen op +316 21 36 16 71. Voor vragen met betrekking tot het Invesdor-platform kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met Invesdor op 020-568 20 70 of mailen naar service@invesdor.nl. We staan klaar om u te helpen!

UPDATE 21-03-2024: € 1 miljoen bereikt in 1 dag!

Wat een geweldige dag was het gisteren. We begonnen met een champagneontbijt ter ere van de lancering van onze financieringscampagne. Vervolgens sprintte de teller binnen één dag voorbij de €1.000.000!

We waren enorm blij met de grote opkomst gisterochtend op ons hoofdkantoor om deze mijlpaal met ons te vieren. We willen graag iedereen bedanken die nu al in ons mooie bedrijf hebben geïnvesteerd. In het bijzonder onze gewaardeerde partners: Shawn Harris, Orange Wings Investments, Limbraco International, Shoe Investments, Natuurbegraven Nederland, TU Delft en al onze uitvaartpartners.

Dank aan iedereen die deel uitmaakt van onze missie om de natuur te verrijken en aandeelhouder van ons bedrijf is geworden. Jullie steun betekent heel veel voor ons. Op naar de € 2 miljoen!

Let's close the Loop!

Heeft u vragen?
Neem contact met ons op

Bel ons of stuur een e-mail.
E-mail: service@invesdor.nl
Telefoon: +31 20 568 20 70

Volg ons:

   

Joost van Rens

NL | EN