Update 23-11-2023
Kunstmatige intelligentie: de kneepjes van het vak dankzij 15 jaar vertaalervaring
In de communicatie met klanten is de kwaliteit van de vertalingen van het grootste belang, vooral bij ondernemingen in moeilijke domeinen zoals financiën en productie. Fluentic's 15 jaar ervaring in de vertaalindustrie zorgt er samen met de unieke mogelijkheden om deze aan de AI te leren voor dat de vertalingen correct zijn. Met Fluentic kunnen deze bedrijven er zeker van zijn dat al hun terminologie en kritieke berichten correct worden vertaald, zonder haperingen, iets wat diensten als Google Translate of ChatGPT niet kunnen garanderen.
“Fluentic Oy heeft een eigen, op AI gebaseerd systeem ontwikkeld dat bedrijven helpt om klantenserviceberichten in een groot aantal talen te vertalen. Dit brengt een revolutie teweeg in de manier waarop bedrijven digitale klantenservice bieden, wat resulteert in aanzienlijke besparingen in het proces. Het systeem maakt gebruik van verschillende vertaaldiensten, zoals Google, Bing of ChatGPT, en kiest de beste vertalingen, waardoor de kwaliteit toeneemt. Het werkt ook sneller en verbruikt minder energie. Bovendien leert het Fluentic-systeem de termen die bedrijven gebruiken en maakt het gebruik van eerdere berichten, waardoor de vertalingen nog nauwkeuriger worden.”
&ndasho;
– Jari Tuovinen, bestuursvoorzitter en investeerder
De vraag naar betrouwbare kwaliteitsvertalingen groeit
Volgens Gartner is de omvang van de doelmarkt in 2027 bijna 39 miljard dollar. Op basis van onze ervaring hebben vooral industrieën met complexe en zeer technische inhoud en die transformeren naar digitale klantenservicekanalen, momenteel vertaalpartners nodig die een hoge vertaalkwaliteit leveren. Dit perspectief wordt versterkt door ons succes in november, toen we twee grote wereldwijde industriële organisaties als klant binnenhaalden.
“Vanuit het perspectief van de directie'lijkt de tevredenheid onder onze bestaande klanten hoog te zijn, een gevoel dat wordt gedeeld door onze distributiepartners, die een belangrijke rol hebben gespeeld bij het snel opbouwen van een indrukwekkende verkooppijplijn. Hoewel het hier gaat om vooruitzichten op bedrijfsniveau, lijkt het erop dat de verkoopprocessen in een goed tempo vorderen. Ik denk dat we binnenkort belangrijke statistieken zullen krijgen over de afsluitingscycli. Om deze redenen heb ik voor 100.000 euro aan extra aandelen gemarkeerd."
– Asko Schrey, investeerder
Waarom investeren in Fluentic
- Uiterst schaalbare SaaS-oplossing voor het stroomlijnen en verbeteren van de klantenservice door real-time vertaalcommunicatie.
- Fluentic’s dienst is gevalideerd door bekende, wereldwijde klanten en kan worden geïntegreerd in belangrijke platforms zoals SalesForce en Zendesk.
- Brutomarge van 80% en verwachte positieve kasstroom in 2024. Sterke B2B-verkooppijplijn voor een jaarlijkse groei met twee cijfers.
- Kans om te investeren tegen een aantrekkelijke aandelenprijs samen met andere professionele investeerders.
- Verschillende exitmogelijkheden binnen 3-5 jaar.