Ontwikkelingen bij Beets & Roots sinds de laatste crowdfinanciering
Succesvolle opening van vier nieuwe winkels
Sinds onze laatste financieringscampagne heeft Beets & Roots vier nieuwe vestigingen geopend - drie zaken voor reizigers en één omnichannel vestiging. Het bedrijf laat daarmee meerdere groeitrajecten zien. De vestigingen die al zes maanden of langer operationeel zijn, laten bovengemiddelde resultaten zien.
Twee nieuwe locaties: Neurenberg en Keulen
Beets & Roots heeft vestigingen geopend in twee nieuwe steden: Neurenberg en Keulen. Bij het uitbreiden naar nieuwe steden wordt er niet alleen een restaurant geopend, maar ook een B2B- en retailkanaal om de omzetgroei te versnellen. Met name nieuwe bezorggebieden genereren meer omzet dan bestaande markten.
Nieuw winkelontwerp geïntroduceerd
In het kader van verbeterde klantervaring is er een nieuwe flagship store met vernieuwd interieur geopend in Berlijn-Charlottenburg. Het doel is om een levendige sfeer te creëren die uitnodigt om in het restaurant te blijven eten. Tot nu toe hebben de resultaten de verwachtingen overtroffen. Het plan is om het nieuwe design grotendeels te gebruiken voor nieuwe vestigingen.
Introductie van het Beets+ abonnementsmodel
Zoals aangekondigd tijdens de vorige financieringscampagne is Beets & Roots de eerste restaurantketen in Duitsland die een abonnementsmodel aanbiedt: 'Beets+'. Het abonnement biedt klanten een aantrekkelijke manier om vaker te komen en meer waarde voor hun geld te krijgen. De eerste resultaten zijn veelbelovend en het model wordt zorgvuldig uitgebreid zodat de kosten en baten in de juiste richting schalen.
Uitrol B2B
Zoals hieronder verder wordt toegelicht, ligt de focus vooral op B2B-activiteiten. Het afgelopen jaar is hierin aanzienlijk geïnvesteerd om de mogelijkheden voor schaalvergroting in kaart te brengen. Ten eerste is er een groeiende markt onder bedrijven die op zoek zijn naar flexibele oplossingen voor maaltijdvoorziening. Ten tweede genereren B2B-bestellingen aanzienlijk hogere marges. Ten slotte kan er optimaal gebruik worden gemaakt van cross-marketingvoordelen van vestigingen, bezorging en catering.