Businessmodel
De wooneenheden, gebouwd door het bedrijf Zlaim Gütl Errichtungs GmbH (ZGE), zijn verkocht aan investeerders als onderdeel van een buy-to-let model. Deze investeerders leasen hun 28 Aussee woningen en 24 appartementen van verschillende grootte terug aan onze volle dochteronderneming, Narzissendorf Zloam Betriebs GmbH (NZB), en ontvangen in ruil daarvoor een aandeel van 40% in de verkoop.
Het operationeel beheer van het resort is de verantwoordelijkheid van NZB, die het hele resort, inclusief de horecafaciliteiten, het evenemententerrein en de recreatiefaciliteiten, het hele jaar door als hotelresort exploiteert.
In 2023 werd al een bezettingsgraad van iets minder dan 50% bereikt met een gemiddeld nettotarief per wooneenheid en per dag van ongeveer 240 EUR. Dit zorgde voor een positief bedrijfsresultaat.
Op het gebied van marketing worden alle gangbare verkoopkanalen (sociale media, boekingsplatforms, eigen boekingsengines, direct marketing, etc.) dagelijks gebruikt en onderhouden door externe en interne verkoopteams en een gespecialiseerd PR-bureau. Er wordt ook nauw samengewerkt met de lokale toerismevereniging en andere toonaangevende bedrijven in de regio.
Onze klanten bestaan grotendeels uit gezinnen met kinderen tussen 3 en 14 jaar, maar we bedienen ook zakelijke klanten en touroperators, met name in het laagseizoen. We hebben een zeer snelle marktacceptatie en naamsbekendheid in beide segmenten bereikt en maken een snelle en gestage groei door.